Summering 2013

Nu har vi summerat vårt första år i verksamhetsberättelsen för 2013 (PDF)!

Utöver verksamhetsberättelsen summerar vi här även tävlingssäsongen 2013, där Malmö City Skaters varit representerade.

Örestads-staffetten. 25 maj. Örestaden, Köpenhamn.
Staffett med 3 deltagare som på 90 min. skall rulla så många varv som möjligt på den 1,8 km långa banan.
orestadsstafetten(sorry, inget gruppfoto så tidigt på säsongen 😉

12H Sweden Roller. 17 augusti. Falkenbergs motorbana. Staffett med 6 deltagare per lag. Start kl. 8:00, slut 20:00. Varje lagmedlem rullar ett varv, cirka 1,8 km, innan nästa deltagare tar vid. Flest antal varv vinner. Malmö City Skaters ställde upp med två lag varav det ena lyckades ta en tredjeplats.
MCS-12H-teamfoto

Copenhagen Inline Challenge. 1 september. Köpenhamn.
Maraton, halvmaraton och 3 km barnlopp. Banan är 7 km på avstängda vägar på Amager, Köpenhamn. Mål och start på Islands Brygge.
MCS Copenhagen Inline Challenge

Berlin Inline Marathon. 28 september. Berlin, Tyskland.
Världens största skate-event med ca. 6.500 deltagere som rullar samma sträcka som marathonlöparna springer dagen efter.
MCS Berlin teamfoto

Desutom har några klubbmedlemmar medverkat till 24H Le mans. 25-26 maj. Le Mans motorbana, Frankrike. Staffett med 10 deltagare i varje lag. Banan är 4.185 km. Flest antal varv på 24 timmar.